Retur & reklamation

Returvilkår for privatpersoner

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du afhenter eller modtager din bestilling. Som medlem af Byggfabrikens kundeklub har du 60 dages returret.

  • Inden for Sveriges grænser koster det 75 DKK at returnere en pakke, returnering af paller håndteres af kunden.
  • Fra Danmark koster det 150 DKK at returnere pakker, returnering af paller skal håndteres af kunden.
  • Returnering fra øvrige markeder håndteres af kunden.

Kontakt os på info@byggfabriken.com – vi hjælper dig hellere end gerne. Bemærk venligst, at du som afsender af returforsendelsen er ansvarlig for eventuelle ekstra omkostninger, herunder transportudgifter eller told.  

  • Produktet må ikke have været taget i brug, og eventuel emballage skal være uåbnet, så produktet kan videresælges.
  • Elprodukter må kun returneres i uåbnet originalemballage.
  • Ved returnering af bestillingsvarer i uåbnede emballager refunderes 50% af varernes oprindelige pris.
  • Fliser og klinker kan kun returneres i hele kasser (originalemballage). Kasserne skal være hele, rene og i salgbar stand. Returnering af fliser og klinker kan ikke ske i vores butikker.

Det er desværre ikke muligt at returnere specialbestillinger/kundetilpassede produkter

Såsom indvendige døre, emaljeskilte, stofledninger eller maling, der er blevet tonet. 

Returvilkår for erhvervskunder

Som erhvervskunde har du ingen returret, medmindre andet er aftalt ved købet og står angivet på din ordre.

Ønsker du at returnere en vare?

Retur PostNord

Opret en returfragtseddel her. Følg venligst instruktionerne på næste side.

Returnering i butik

Bortset fra de varer, der skal fragtes på paller (f.eks. fliser og klinker), kan du altid returnere eller bytte dine webordrer gratis i en af vores butikker.

Ønsker du at foretage en reklamation?

  1. Kontakt os på info@byggfabriken.se ved reklamationer. Angiv dit ordrenummer og den e-mailadresse, du anvendte ved købet. Beskriv fejlen på varen, der er omfattet af reklamationen, og vedhæft et billede. Ved reklamation betaler vi returfragten. Vent venligst med at oprette returfragt for produktet, indtil din reklamation er blevet godkendt.
  2. Opret en returfragtseddel her. Følg venligst instruktionerne på næste side.

Transportskader & Defekte Produkter

Postpakker, Erhvervspakker & Pallefragt

Hvis kolliet (pakken) eller pallen er blevet beskadiget i forbindelse med fragten, bedes du kontakte os hurtigst muligt enten på telefonnummer 040-643 06 00 eller via e-mailadressen info@byggfabriken.com. Herefter sender vi en ny vare.

Ved palleforsendelser skal skaden noteres på chaufførens fragtbrev.

Vær altid klar med ordrenummeret.