Privatlivspolitik – Byggfabriken

Behandling af personoplysninger hos Byggfabriken AB (19.06.2023)

Dit privatliv er vigtigt for os, og vi ønsker altid at være åbne om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, så du kan føle dig tryg, når du giver os dine oplysninger. I denne privatlivspolitik finder du information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, og hvilke rettigheder du har i forhold til dine personoplysninger. Vi bestræber os altid på at være så tydelige som muligt omkring, hvordan vi behandler dine personoplysninger.  

Har du stadig spørgsmål til, hvordan vi behandler dine oplysninger efter at have læst denne politik, er du velkommen til at kontakte os på info@byggfabriken.com. 

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vores privatlivspolitik. Den nyeste version af privatlivspolitikken findes altid her på hjemmesiden. Ved opdateringer, der er afgørende for vores behandling af personoplysninger, eller opdateringer som ikke er afgørende for behandlingen, men som kan være vigtige for dig, vil du få information om på byggfabriken.se og via e-mail (hvis du har oplyst en e-mailadresse) i god tid, før opdateringerne træder i kraft. Når vi gør information om opdateringer tilgængelig, vil vi også forklare, hvad opdateringerne betyder, og hvordan de kan påvirke dig.

 

Hvem er ansvarlig for de personoplysninger, vi indsamler?

Byggfabriken AB (med det svenske org. nr 556595-1059) er dataansvarlig for virksomhedens behandling af personoplysninger. 

Hvilke personoplysninger indsamler vi om dig som kunde, og til hvilket formål?

De personoplysninger, vi har indsamlet om dig, bruges til forskellige formål. 

FORMÅL: FOR AT KUNNE HÅNDTERE BESTILLING/KØB ONLINE
BEHANDLINGER, DER UDFØRES:

Levering af din bestilling (inklusive advisering og kontakt vedrørende leveringen). 
Identifikation og alderskontrol. 
Håndtering af betaling (herunder analyse af mulige betalingsløsninger, hvilket kan omfatte en kontrol af betalingshistorik og indhentning af kreditoplysninger fra Klarna). 
Håndtering af reklamations- og garantisager.

Kategorier af personoplysninger

Navn
Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og mobilnummer)
Betalingshistorik
Betalingsoplysninger
Købsoplysninger (f.eks. hvilken vare der er bestilt, eller om varen skal leveres til en anden adresse) 

Lovligt grundlag

Opfyldelse af købsaftalen. Denne indsamling af dine personoplysninger er nødvendig, for at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen. Hvis oplysningerne ikke gives, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser og bliver derfor nødt til at afslå dit køb.
 

FORMÅL: FOR AT KUNNE MARKEDSFØRE OS SELV OG VORES PRODUKTER OG TJENESTER
BEHANDLINGER, DER UDFØRES:

Vi viser relevante produktanbefalinger og sender artikler baseret på interesser. 
Vi gør det nemmere for dig at bruge vores tjenester, for eksempel ved at gemme dine valgte betalingsmetoder for at gøre dine fremtidige køb mere smidige eller ved at minde dig om glemte eller forladte indkøbskurve. 
Vi sender direkte markedsføring via e-mail, sociale medier eller andre lignende digitale kanaler samt post. Vi gennemfører generelle kampagner eller sender generelle tilbud og invitationer til events. 
Til dette formål udfører vi analyser baseret på dine eller andre medlemmers oplysninger. 

Kategorier af personoplysninger

Navn
Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og mobilnummer)
Bopæl
Købsoversigt 

Lovligt grundlag

Legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for at varetage vores legitime interesse i at kunne markedsføre os selv samt vores produkter og tjenester. 

Du har altid ret til at tilbagekalde dit samtykke eller gøre indsigelse mod vores direkte markedsføring.  

Er du medlem af Byggfabrikens Kundeklub? Se mere under overskriften ”Hvilke personoplysninger indsamler vi om dig som medlem af Byggfabrikens Kundeklub, og til hvilket formål?” i stedet.


FORMÅL: FOR AT KUNNE OPFYLDE VIRKSOMHEDENS RETLIGE FORPLIGTELSER
BEHANDLINGER, DER UDFØRES:

Nødvendig håndtering for at opfylde retlige forpligtelser, som vi skal følge i henhold til lovkrav, retskendelser eller myndighedsbeslutninger (f.eks. bogføringsloven, hvidvaskloven eller reglerne om produktansvar og produktsikkerhed, som kan kræve udarbejdelse af kommunikation og information til offentligheden og kunder om produktalarmer og tilbagekaldelser, f.eks. ved en defekt eller sundhedsskadelig vare). 

Kategorier af personoplysninger

Navn
Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer)
Betalingshistorik
Betalingsoplysninger
Din korrespondance
Oplysninger om købstidspunkt, købssted, eventuelle fejl/klager

Lovligt grundlag

Retlig forpligtelse. Denne behandling af dine personoplysninger er påkrævet ved lov. 

Opbevaringsperiode

I den periode, der er nødvendig for at opfylde den relevante retlige forpligtelse eller i overensstemmelse med gældende lovkrav. For eksempel stiller bogføringsloven krav om, at vi skal opbevare visse oplysninger om dit køb i 7 år.
 

FORMÅL: FOR AT KUNNE HÅNDTERE KUNDESERVICEHENVENDELSER
BEHANDLING DER UDFØRES:

Kommunikation og besvarelse af eventuelle spørgsmål til kundeservice (via telefon eller digitale kanaler, herunder sociale medier)
Identifikation
Undersøgelse af eventuelle klager og supporthenvendelser

Kategorier af personoplysninger

Navn
Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer)
Din korrespondance
Oplysninger om købstidspunkt, købssted, eventuelle fejl/klager

Lovligt grundlag

Legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for at varetage både vores og din legitime interesse i at håndtere kundeservicehenvendelser.
 

FORMÅL: FOR AT KUNNE EVALUERE, UDVIKLE OG FORBEDRE VORES TJENESTER, PRODUKTER OG SYSTEMER
BEHANDLINGER DER UDFØRES:

Tilpasning af tjenester for at gøre dem mere brugervenlige (f.eks. ændre brugergrænsefladen for at forenkle informationsflowet eller fremhæve funktioner, som ofte benyttes af kunder via vores digitale kanaler)
Udarbejdelse af grundlag for at udvikle og forbedre vores sortiment
Give vores kunder mulighed for at påvirke vores sortiment
Analyser af de oplysninger, vi indsamler til formålet. Baseret på de oplysninger, vi indsamler (f.eks. købs­historik, alder og køn), bliver du placeret i en kundegruppe (såkaldt kundesegment), hvor analyser derefter udføres på et samlet niveau ved hjælp af data, hvor identifikation er fjernet eller anonymiseret, og som ikke kan henføres til dig som person.  
Til dette formål kan vi bruge cookies, scripts og andre lignende teknologier. Læs mere om cookies sidst i dette dokument

Kategorier af personoplysninger

Alder 
Køn 
Bopæl 
Korrespondance og feedback vedrørende vores tjenester og produkter. 
Købs- og brugerdata (f.eks. klik- og besøgshistorik)
Tekniske data om de anvendte enheder og deres indstillinger (f.eks. sprogindstilling, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, skærmopløsning og platform)
Oplysninger om, hvordan du har interageret med os, dvs. hvordan du har brugt tjenesten, hvor og hvor længe forskellige sider er blevet besøgt, svartider, downloadfejl, hvordan du tilgår og forlader tjenesten osv.

Lovligt grundlag

Legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for at imødekomme vores og vores kunders legitime interesse i at evaluere, udvikle og forbedre vores tjenester, produkter og systemer. 

Opbevaringsperiode

Til dette formål er det svært for os på forhånd at angive, hvor længe dine personoplysninger vil blive opbevaret. I stedet har vi indført procedurer for løbende at kontrollere, om dine personoplysninger stadig er nødvendige til dette formål. Personoplysninger, som vi ikke har brugt i en periode på 12 måneder, vil vi slette, da vi herefter ikke længere vurderer, at dine personoplysninger er nødvendige. Selvfølgelig tager vi skridt til at beskytte dit privatliv. Når vi udfører analyser baseret på dine personoplysninger, vil vores medarbejdere, der udfører analysen, ikke vide, at personoplysningerne tilhører dig. Selvom vi kunne lave forbindelsen til dig baseret på oplysninger, vi har i et andet system.


FORMÅL: FOR AT KUNNE FORHINDRE MISBRUG AF EN TJENESTE ELLER FOR AT FORHINDRE, FOREBYGGE OG UNDERSØGE KRIMINALITET BEGÅET MOD VIRKSOMHEDEN
BEHANDLINGER, DER UDFØRES:

Forebyggelse og undersøgelse af eventuelle bedragerier eller andre lovovertrædelser (f.eks. hændelsesrapportering i butik)
Forebyggelse af udsendelse af spam, phishing, chikane, forsøg på uautoriseret login på brugerkonti eller andre handlinger, der er forbudt ifølge loven eller vores købs-, medlems- eller servicevilkår
Beskyttelse og forbedring af vores IT-miljø mod angreb og indtrængen

Kategorier af personoplysninger

Videooptagelser fra kameraovervågning i vores butikker
Købs- og brugergenererede data (f.eks. klik- og besøgshistorik)
Tekniske data om de anvendte enheder og deres indstillinger (f.eks. sprogindstilling, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, skærmopløsning og platform)
Oplysninger om, hvordan vores digitale tjenester anvendes

Lovligt grundlag

Opfyldelse af retlig forpligtelse (hvis en sådan foreligger) eller alternativt legitim interesse. Hvis der ikke foreligger en retlig forpligtelse, er behandlingen nødvendig for at varetage vores legitime interesse i at forhindre misbrug af en tjeneste eller for at forhindre, forebygge og undersøge lovovertrædelser mod virksomheden.
 

Hvilke personoplysninger indsamler vi om dig som medlem af Byggfabrikens kundeklub, og til hvilke formål?

Som medlem får du unikke fordele og tilbud fra os. Det betyder, at vi vil gøre en indsats for at sikre, at dine fordele og tilbud tilpasses til dig. Når du registrerer dig og logger ind som privatperson på vores hjemmeside, bliver du automatisk medlem af vores kundeklub, og ved at registrere dig og logge ind accepterer du vores privatlivspolitik og cookies.
 

FORMÅL: FOR AT KUNNE ADMINISTRERE DIT MEDLEMSKAB
BEHANDLINGER, DER UDFØRES:

Sikring af din identitet og alder
Opretholdelse af korrekte og opdaterede oplysninger
Mulighed for, at du kan følge din købs- og betalingshistorik
Mulighed for at have et kortløst medlemskab
Håndtering af dine kundevalg (f.eks. din profil og dine indstillinger)

Kategorier af personoplysninger

Navn
Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og mobilnummer)
Købshistorik
Betalingshistorik
Betalingsoplysninger
Indstillinger vedrørende din profil og dine personlige valg

Lovligt grundlag

Opfyldelse af aftalen om medlemskab i Byggfabrikens Kundeklub. Denne indsamling af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til aftalen om medlemskab i loyalitetsprogrammet. Hvis oplysningerne ikke gives, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser, og vi bliver derfor nødt til at afslå dit medlemskab. 

Opbevaringsperiode

Indtil medlemskabet afsluttes. 
 

FORMÅL: FOR AT KUNNE HÅNDTERE DINE POINT OG BONUS
BEHANDLINGER, DER UDFØRES:

Registrering og beregning af bonuspoint baseret på dine køb
Kommunikation omkring dine point og bonus
Automatisk overførsel af bonus til din profil, så du kan bruge dem ved køb

Kategorier af personoplysninger

Navn
Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og mobilnummer)
Købshistorik

Lovligt grundlag

Opfyldelse af aftalen om medlemskab i loyalitetsprogrammet. Denne indsamling af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til aftalen om medlemskab i loyalitetsprogrammet. Hvis oplysningerne ikke gives, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser, og vi bliver derfor nødt til at afslå dit medlemskab. 

Opbevaringsperiode

Indtil medlemskabet afsluttes. 

FORMÅL: FOR AT KUNNE HÅNDTERE DINE POINT OG BONUS
BEHANDLINGER, DER UDFØRES:

Registrering og beregning af bonuspoint baseret på dine køb
Kommunikation omkring dine point og bonus
Automatisk overførsel af bonus til din profil, så du kan bruge dem ved køb

Kategorier af personoplysninger

Navn
Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og mobilnummer)
Købshistorik

Lovligt grundlag

Opfyldelse af aftalen om medlemskab i loyalitetsprogrammet. Denne indsamling af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til aftalen om medlemskab i loyalitetsprogrammet. Hvis oplysningerne ikke gives, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser, og vi bliver derfor nødt til at afslå dit medlemskab. 

Opbevaringsperiode

Indtil medlemskabet afsluttes.

FORMÅL: FOR AT KUNNE HÅNDTERE DINE FORDELE OG TILBUD
BEHANDLING DER UDFØRES:

Oprettelse af dine personlige tilbud og generelle medlemstilbud, tilpassede nyheder, produktanbefalinger, inspiration og invitationer til events
Kommunikation med dig om dine fordele og tilbud
Analyse af de oplysninger, vi indsamler, for at kunne opfylde forpligtelserne i vores medlemsbetingelser. Baseret på de oplysninger, vi indsamler (f.eks. købs­historik, alder, køn og angivne præferencer), laver vi en individuel analyse, som kan betyde, at du bliver placeret i en kundekategori (såkaldt kundesegment) eller får en unik profil. Indsigterne fra analysen danner grundlag for dine personlige tilbud og tilpassede fordele m.m. Forskellige medlemmer kan derfor få forskellige fordele og tilbud. Til dette formål kan vi bruge cookies, scripts og andre lignende teknologier. Læs mere om cookies sidst i dette dokument

Kategorier af personoplysninger

Navn
Brugernavn
Medlemsnummer
Medlemsniveau
Fødselsdato
Køn
Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og mobilnummer)
Bopæl
Købs­historik
Brugergenererede data (f.eks. klik- og besøgshistorik)
Angivne præferencer (f.eks. interesser eller valgt betalingsmetode eller kommunikationskanal) 

Lovligt grundlag

Opfyldelse af aftalen om medlemskab i Byggfabrikens kundeklub. Denne indsamling af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til aftalen om medlemskab i loyalitetsprogrammet. Hvis oplysningerne ikke gives, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser, og vi bliver derfor nødt til at afslå dit medlemskab. 

Opbevaringsperiode

Indtil medlemskabet ophører. 

 
Fra hvilke kilder indsamler vi dine personoplysninger?

Ud over de oplysninger, du selv giver os, eller som vi indsamler fra dig på baggrund af dine køb og din brug af vores tjenester, kan vi også indsamle personoplysninger fra en anden part (såkaldt tredjepart). De oplysninger, vi indsamler fra tredjeparter, er følgende:  

Adresseoplysninger fra offentlige registre for at sikre, at vi har de korrekte adresseoplysninger om dig. 


Hvem kan vi dele dine personoplysninger med?

  • Databehandlere. I de tilfælde, hvor det er nødvendigt for at kunne tilbyde vores tjenester, deler vi dine personoplysninger med virksomheder, der fungerer som såkaldte databehandlere for os. En databehandler er en virksomhed, der behandler oplysningerne på vores vegne og efter vores instruktioner. Vi har databehandlere, der hjælper os med:  
  • Kommunikation for Byggfabrikens Kundeklub.  
  • IT-tjenester (Virksomheder, der håndterer nødvendig drift, teknisk support og vedligeholdelse af vores IT-løsninger). Når dine personoplysninger deles med databehandlere, sker det kun til formål, der er forenelige med de formål, vi har indsamlet oplysningerne til (f.eks. for at kunne opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen eller medlemsbetingelserne for loyalitetsprogrammet). Vi kontrollerer alle databehandlere for at sikre, at de kan give tilstrækkelige garantier for sikkerheden og beskyttelse af personoplysninger. Vi har indgået aftaler med alle databehandlere, hvorigennem de garanterer sikkerheden for de personoplysninger, der behandles, og forpligter sig til at overholde vores sikkerhedskrav samt begrænsninger og krav vedrørende international overførsel af personoplysninger.
  • Virksomheder, der selvstændigt er dataansvarlige. Vi deler også dine personoplysninger med visse virksomheder, som selv er dataansvarlige. At virksomheden er selvstændigt dataansvarlig betyder, at det ikke er os, der bestemmer, hvordan de oplysninger, der gives til virksomheden, skal behandles. Uafhængige dataansvarlige, som vi deler dine personoplysninger med, er:  
  • Offentlige myndigheder (politiet, skattemyndighederne eller andre myndigheder), hvis vi er forpligtet til det i henhold til loven eller ved mistanke om kriminalitet.  
    Virksomheder, der varetager generelle varetransporter (logistikvirksomheder og speditører).
  • Virksomheder, der tilbyder betalingsløsninger (kortindløsende virksomheder, banker og andre udbydere af betalingstjenester). Når dine personoplysninger deles med en virksomhed, der er selvstændigt dataansvarlig, gælder den pågældende virksomheds privatlivspolitik og håndtering af personoplysninger.

Hvor behandler vi dine personoplysninger?

Vi bestræber os altid på, at dine personoplysninger behandles inden for EU/EØS, og alle vores egne IT-systemer er placeret inden for EU/EØS. Ved systemmæssig support og vedligeholdelse eller når vi benytter virksomheder, der hjælper os med vores markedsføring, kan vi dog være nødt til at overføre oplysninger til et land uden for EU/EØS, f.eks. hvis vi deler dine personoplysninger med en databehandler, som enten selv eller via en underleverandør er etableret eller opbevarer oplysninger i et land uden for EU/EØS. I disse tilfælde må databehandleren kun få adgang til de oplysninger, der er relevante til formålet. Uanset hvilket land dine personoplysninger behandles i, træffer vi alle rimelige retlige, tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at beskyttelsesniveauet er det samme som inden for EU/EØS. I de tilfælde, hvor personoplysninger behandles uden for EU/EØS, garanteres beskyttelsesniveauet enten gennem en afgørelse fra EU-Kommissionen om, at det pågældende land sikrer et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, eller ved brug af såkaldte passende sikkerhedsforanstaltninger. Eksempler på passende sikkerhedsforanstaltninger er en godkendt adfærdskodeks i modtagerlandet; standardkontraktbestemmelser, bindende interne virksomhedsregler eller Privacy Shield.  

Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger? 

Vi gemmer aldrig dine personoplysninger længere end nødvendigt for det pågældende formål.  

Hvilke rettigheder har du som registreret?

Når vi behandler dine personoplysninger, har du visse rettigheder. Her følger en gennemgang af, hvilke rettigheder dette drejer sig om, og hvad de indebærer. Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, er du velkommen til at kontakte os på dataskydd@byggfabriken.com. 

Din ret til adgang og til rettelser

Vi bestræber os på at være åbne om, hvordan vi behandler dine oplysninger. Hvis du ønsker indsigt i den behandling af personoplysninger, vi foretager i relation til dig, har du ret til at anmode om adgang til dine oplysninger. Hvis vi modtager en anmodning om adgang, kan vi bede om yderligere oplysninger for at sikre, at vi udleverer oplysningerne til den rette person. 

Har vi ikke dine seneste oplysninger, eller behandler vi forkerte oplysninger om dig? Så kan du anmode om at få dine personoplysninger rettet.  

Din ret til sletning og begrænsning

Du har ret til at anmode om, at dine personoplysninger bliver slettet eller begrænset, f.eks. hvis du mener, at dine personoplysninger behandles i strid med gældende lovgivning. Vær opmærksom på, at vi kan have ret til at afvise din anmodning, hvis der er retlige forpligtelser eller andre legitime interesser, som gør, at vi ikke kan slette visse personoplysninger. Eksempler på sådanne retlige forpligtelser er krav i bogførings- og skattelovgivning, bank- og hvidvaskningslovgivning eller fra forbrugerrettighedslovgivning. Når det gælder vores legitime interesser, vil vi ikke slette dine personoplysninger, hvis de er nødvendige for, at vi kan fastslå, gøre gældende eller forsvare retskrav. Hvis vi ikke kan imødekomme din anmodning om sletning, vil vi blokere personoplysningerne for at sikre, at dine oplysninger ikke bruges til andre formål. 

Din ret til at gøre indsigelse mod vores behandling (herunder ret til at gøre indsigelse mod direkte markedsføring i automatiseret beslutningstagning)

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling (f.eks. behandling baseret på vores legitime interesser). Dine personoplysninger må heller ikke behandles til direkte markedsføring, hvis du gør indsigelse mod sådan behandling. Indsigelsen omfatter også de analyser af personoplysninger (såkaldt profilering), der udføres til direkte markedsføringsformål. Direkte markedsføring omfatter alle former for opsøgende markedsføringstiltag (f.eks. via post, e-mail og sms). Markedsføringstiltag, hvor du som kunde aktivt har valgt at benytte en af vores tjenester eller på anden måde har opsøgt os for at få mere at vide om vores tjenester, betragtes ikke som direkte markedsføring. 

Hvis du gør indsigelse mod vores direkte markedsføring, vil vi stoppe med alle former for udsendelser til dig.  

Du har ret til at gøre indsigelse mod en afgørelse, der er truffet ved automatiseret behandling, når dette har retslige konsekvenser eller i væsentlig grad påvirker dig på tilsvarende vis. Dette gælder ikke, hvis beslutningen for eksempel er nødvendig for indgåelse eller opfyldelse af en aftale med dig (som ved kreditansøgninger). 

Din ret til dataportabilitet

For den behandling, vi udfører på baggrund af vores aftale med dig, kan du anmode om at få de oplysninger, du har givet, overført til en anden dataansvarlig (såkaldt dataportabilitet). 

Din ret til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden

Hvis du mener, at vi behandler dine personoplysninger forkert, har du også ret til at indgive en klage til Datatilsynet. 

Hvordan håndterer vi personnumre?

Vi behandler kun dit personnummer, når det er klart begrundet ud fra formålet, nødvendigt for sikker identifikation eller hvis der er en anden væsentlig grund.  

Hvad er cookies, og hvordan bruger vi dem? 

Cookies er en lille tekstfil bestående af bogstaver og tal, som sendes fra vores webserver og gemmes på din browser eller enhed. På byggfabriken.se bruger vi følgende cookies:  

  1. Sessionscookies (en midlertidig cookie, der udløber, når du lukker din browser eller enhed).
  2. Permanente cookies (cookies, der bliver på din computer, indtil du sletter dem eller de udløber).
  3. Førstepartscookies (cookies, der sættes af det websted, du besøger).
  4. Tredjepartscookies (cookies, der sættes af en tredjeparts hjemmeside). Hos os bruges disse primært til analyser, f.eks. Google Analytics.
  5. Lignende teknologier (teknologier, der lagrer information i din browser eller på din enhed på en måde, der ligner cookies). De cookies, vi bruger, forbedrer som regel de tjenester, vi tilbyder. Nogle af vores tjenester har brug for cookies for at fungere korrekt, mens andre forbedrer tjenesterne for dig. Vi bruger cookies til overordnet analytisk information om din brug af vores tjenester og for at gemme funktionelle indstillinger såsom sprog og andre oplysninger. Vi bruger også cookies for at kunne målrette relevant markedsføring til dig.

Cookien indeholder ikke personlige oplysninger som din e-mailadresse eller dit navn, men bruges udelukkende for at gøre det nemmere for dig at bruge vores hjemmeside. Den vil heller ikke påvirke din computer på nogen måde.

Cookies bruges for at kunne forbedre vores service

Vores cookies bruges også til at give os pålidelig statistik over vores besøgstrafik, hvilket kan hjælpe os med ikke blot at opretholde, men også forbedre den service, vi tilbyder vores besøgende.

Kan jeg blokere brugen af cookies?

Ja, du har selv mulighed for at ændre indstillingerne for, hvilke cookies vi sætter i din browser:

Redigér Cookie-indstillinger

Hvordan beskyttes dine personoplysninger?

Vi bruger IT-systemer til at beskytte fortroligheden, integriteten og tilgængeligheden af personoplysninger. Vi har truffet særlige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod ulovlig eller uautoriseret behandling (såsom ulovlig adgang, tab, ødelæggelse eller skade). Kun de personer, der reelt har behov for at behandle dine personoplysninger for at vi kan opfylde vores angivne formål, har adgang til dem. 

Vores databeskyttelsesrådgiver
Du er også velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på dataskydd@byggfabriken.com.

Klarnas databeskyttelsespolitik
For at kunne tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, kan vi ved kassen dele dine personoplysninger i form af kontaktoplysninger og ordreinformation med Klarna, så Klarna kan vurdere, om du kan vælge betalingsmetoderne, samt for at tilpasse dem til dig. Dine personoplysninger, der deles, behandles i henhold til Klarnas egen databeskyttelsesinformation.