Tillæg til Byggfabrikens almindelige købsbetingelser
For at fremstillingen af en dør kan påbegyndes, skal du som kunde først have godkendt tilbuddet, hvis du har afgivet ordren hos vores sælgere. Lægger du ordren på nettet, er ordren bindende i forbindelse med bestillingen. I de tilfælde, hvor der er udarbejdet en tegning, skal denne også godkendes. Det er kundens ansvar at kontrollere, at alt er korrekt, såsom varenummer, mål, type af fyldning, ophængning og eventuelle tilføjelser som ekstra karmdybde, glastype, glatte fyldninger osv. Byggfabriken kan ikke holdes ansvarlig, hvis kunden har misforstået indholdet af en ordre eller oplyst forkerte mål.
Dørene fremstilles specifikt til hver enkelt kunde, hvilket betyder, at fortrydelses- og returret ikke gælder, når fremstillingen af dørene er påbegyndt.
Revidering
Hvis I ønsker at ændre en ordre, kan det medføre længere leveringstid og/eller en meromkostning.
Leveringstid
Foreløbig leveringstid bekræftes i ordrebekræftelsen eller i en separat mail. Normalt er den omkring 10 uger. Omkring jul og i sommerperioden kan leveringstiden være lidt længere end resten af året.
Ved levering
Ved levering skal modtageren være til stede og vise legitimation. Aftale om leveringstidspunkt indgås med fragtfirmaet, når de kontakter modtageren. Hvis bestilleren ikke selv kan være til stede, skal en ny kontaktperson med navn og telefonnummer meddeles Byggfabriken i god tid inden levering. Det samme gælder ved ændring af leveringsadresse. Fragtselskabet opkræver et gebyr, hvis ændringen sker under leveringen.
Dørene leveres liggende på en EUR-palle, med masonitplader som bund. Kunden skal selv tage sig af emballagen. Dørene leveres til hoveddør eller skel, indbæring medfølger ikke i fragten og kan ikke tilbydes. Dørene skal straks bæres ind og beskyttes mod fugt og kulde.
Døre, der afhentes på vores lager på Skruvgatan 6, Malmø, leveres helt uden emballage. Medbring pap, tæppe eller anden stød- og vejrbeskyttelse!
Kontrollér straks, at antallet er korrekt, og at alt stemmer overens med bestillingen, og rapportér eventuelle afvigelser til os senest 5 arbejdsdage efter levering.
Hvis kolliet har fået en synlig fragtskade, skal det straks meddeles til fragtfirmaets chauffør ved modtagelsen. Tag gerne et billede af pallen, før der pakkes ud. Kontakt os også hurtigst muligt enten på telefon +46 040–643 06 00 eller via e-mail info@byggfabriken.com.
Leveringsforsinkelse
Hvis der opstår en leveringsforsinkelse, giver vi besked. Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at gennemføre bestillingen. Der kan dog opstå situationer, hvor det er umuligt at gennemføre ordren, for eksempel hvis en leverandør ikke kan opfylde sin forpligtelse over for os. Byggfabriken er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaget af transportfirmaet.
Retur- og fortrydelsesret
Ifølge Forbrugeraftaleloven har du som kunde i visse tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Fristen gælder fra den dag, du modtager varen, og du behøver ikke angive en returårsag. Denne lov gælder dog ikke for produkter, der er fremstillet på bestilling eller kundetilpassede produkter, og derfor heller ikke for vores døre.
Reklamation
Reklamationer og garantikrav ved synlige fejl og mangler accepteres ikke, hvis anmeldelsen sker til Byggfabriken efter, at produktet er monteret eller malet. Garantien dækker kun oprindelige fejl, det vil sige fejl eller mangler, der var til stede i produktet ved leveringen. Hvis det for eksempel drejer sig om betjeningsfejl eller forkert montering og/eller mangelfuldt vedligeholdt produkt, vil kunden blive opkrævet for omkostningerne ved udbedring. Dette gælder også i de tilfælde, hvor Byggfabriken ikke kan finde nogen fejl på produktet, eller hvor kunden har forårsaget skaden gennem ydre påvirkning eller anden uforsigtig håndtering.